torsdag 1 november 2012

Bita sig i svansen

Jag har funderat lite på att skriva om magi men insett att det är svårt. Samtidigt som jag vill skriva om den riktiga oglamourösa magin. Inte den hobbymässiga rosaluddiga magin. Men samtidigt är jag själv under utveckling och vill inte skriva om nått jag själv inte utvärderat eller befäst. Jag vill heller inte skriva om mina egna upplevelser som kan kännas för privata för att lämnas ut på Internet. Så hur jag än gör biter jag mig själv i svansen.
Finns det nån som känner igen sig i problemet?

3 kommentarer:

Nova sa...

Absolut, jag känner igen mig ;) Och dessvärre har jag inte lyckas finna något bra svar än...:)

Häxhem sa...

Ja, jag känner igen mig. Jag har valt att strunta i det. att skriva ändå trots att jag vet att jag förhoppningsvis inte kommer att hålla med mig själv i mina texter framöver.
Det beror ju också på varför man skriver och till vem man vänder sig. Ska man skriva en bok i ämnet är det bra att vara beläst och kunskapen samt praktiken befäst. Men är det dagboksanteckningar för sig själv man är villig att dela med andra tycker jag att det är ok ändå.
Kanske ett bra sätt att följa sin egen utveckling?
För privata saker sparar jag i utkastet och publicerar inte.
=)
Häxhem

Elena-Maria sa...

Man utvecklas ju så det kan vara bra att se vad man gjort tidigare. Vad var bra, vad var mindre bra o.s.v. Man kan ju få lite förslag och tips på det man gjort från andra som kan vara hjälpsamt också :)

Blessed be!